De uitdaging
Visser Leeuwarden wint een aantal aanbestedingen in Nederland en Duitsland voor de productie van brandweercommandovoertuigen. Een extra productielocatie wordt geopend en nog tijdens de zoektocht naar een nieuwe projectleider zegt een andere projectleider op. Aan HÆD de taak om niet één, maar twee kandidaten uit de werving te halen. De gedroomde kandidaten moeten verstand hebben van voertuigtechnologie, de meest moderne communicatiemiddelen en van de hulpverleningsbranche. En oh ja, ze moeten uit de buurt van Leeuwarden komen of bereid zijn er naar toe te verhuizen. Succes HÆD.
De oplossing
Hoe ze het doen, dat weet ik niet, maar HÆD komt met twee perfecte jonge kandidaten. Via LinkedIn worden ze gevonden en benaderd. “Hier kon ik echt zien wat hun meerwaarde was”, blikt directeur Herman van Ommen van Visser Leeuwarden terug op de wervingsperiode. “Twee kwalitatief goede kandidaten en ze kwamen nog uit Friesland ook. Dat was onszelf echt niet gelukt.”